torsdag, december 07, 2006

Dagens låge handler om lykken... og rummer artikler om lykke fundet på nettet

Så er der atten dage til jul, men hvem tæller dog sådan noget?... Børn gør. Det at have en familie, dyrke sine venner og sine sociale netværk er en del af vejen mod lykken. Og julen er en god tid at gøre dette, så ja... jeg tæller :o)

Du er allerede godt på vej mod lykken. Bare det at være blevet født er lidt af et held. Tænk på at millioner af sædceller har kæmpet for at komme frem, af de millioner er du en vinder, det er derfor du er her.

Måske hører du til de endnu mere heldige, der har vundet sammen med en bror eller søster eller måske flere af begge dele. En af dem der fra fødslen har et eller flere mennesker, der står dig ekstra nært.

Som jeg ser det, handler lykken om at dyrke familie og venner, om at have noget at tro på og det handler om et valg. At vælge at se det positive frem for det negative og tage for sig, for lykken er som et gavebord.

Der er masser af muligheder, det handler om at vælge ud fra ønsket om at være lykkelig og så sker det...

Forskere finder vejen til lykken
Positive forventninger giver lykkeligt liv
Forfulgt af held

Ønsker du at være sikker på, at ende som gammel, ulykkelig og ensom, for at give de andre skylden for din elendighed, skal du bare lade dig styre af dine negative sider og dyrke din jalousi, for jalousi har intet med lykke eller kærlighed at gøre.

Hører jalousi og kærlighed sammen?

Ja, den artikel om jalousi, den er god til at få et jaloux menneske til at stoppe op og tænke to gange. Det har jeg selv oplevet. Den fik min ex. til at stoppe op, det har desværre bare været alt for sent, for da var vi gået fra hinanden og hun flyttet sammen med en anden. Måske den nu hjælper hende til at finde lykken der ude?

Lykke og kærlighed er et valg. Det er i alt fald, hvad jeg får ud af at læse disse artikler. Det er også sådan jeg har det, når jeg tør kikke dybt indeni mig selv, forbi det der gør ondt og se det der gør glad.

Lykke-hilsen
Thomas

PS: Se også min WordPress og mingler.dk blog