søndag, oktober 15, 2006

Colossus eller ikke colossus


Jeg har i snart mange mange år representeret et webhotel. Faktisk helt tilbage fra 1997 og til for et par dage siden: Colossus.net. Mit første firma blev startet under navnet Colossus Danmark.

En af de ting som jeg specielt kan lide er, at de har tilknyttet en kunstner, der giver det hele et lidt mere personligt preg. Foruden at jeg kun har oplevet meget-meget få problemer. Det har været nemt at lave support. Meget nemt. Sådan er det jo når tingene virker :o)

Det er helt vedmodigt at kikke tilbage på næsten ti år og så måtte sande, at det hele bare er borte-tit-tit-væk-væk. Alle serverne er blevet lukket ned. Min hjemmeside er væk. Det enste jeg har nu, er nogle blogs hist og pist. Det er tid til reflektion, tid til at starte en ny blog, se frem og lære af det skete.

En lære kan være, altid at huske at lave backup af alt og det jævnligt (og det har jeg gjort). En anden lære er, at selv med backup kan det alligevel gå ret så galt. Det har jeg oplevet med NetPressen, hvor vi blev Mohammed Hacket i forbindelse med de der tegninger. Og så viste vores backup sig at være defekt. Ups-se-da-se-da for det :o)

Forøvrigt en lidt sjov defekt, den der som NetPressen har fået sig. Det virker kun optimalt i Firefox, og meget lidt optimalt i Microsoft Explorer. Og det har også sat nogle tanker igang: Det er på tide at lave version 06 af NetPressen siden 1997. Måske indkalde til en konference om nye medier. Det vil jeg skrive meget mere om i denne blog.

Velkommen her på min nye blog!

Thomas